★BILSNACK ★

Jag och mamma satt och pratade lite i bilen på väg hem från Helsingborg..
Och när vi skulle köra förbi bälinge sjön började jag tänka på gäddor
Så jag sade typ...Mammaaaa.. hur stora är det nu gäddor kan bli en meter eller något sådant va?
- nej dom kan bli 2 meter och vissa mer tillochmed
Och jag baraa vaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Skojar du eller?
Och mamma nej .. det e fullt allvar..
Och jag sade direkt jag tror itne jag tänker bada i bälinge mera...
Så sade mamma nej men det e ingen fara vi har inte sånna långa här..
Och jag- ne för våra skåningar slutar väl växa efter en viss längd eller?
Skratt
Mamma.jo precis..
Jag. jag tänker nog inte bada mer i sjöar..
Det har ju hänt att dom attakerat människor...
Usch vad äkligt
Tänk seriöst och bada och bli attakerad av en sån sak... jag vill inte ens fundera på hur räligt det måste kännas att ha en sån vid sina ben--
urrrhh får rysningar..

Tänk när jag var liten var jag helt tvärt om ddet kan jag fan knappt fatta ..
Då tog jag hem daggmaskar och höll i skalbaggar osv usch jag skriker bara jag trampar och hör kraset eller det äkliga kacklandet när dom rör sig det kittlar i hela min kropp usch varför tänker jag ens på sånt-..

Fattar inte det...




Denna gäddan är 126cm och väger 14kg








137cmlång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0