Ricinolja gör håret längre!

Nu har jag precis fått hem min olja i ett paket jag beställt.
För snart en vecka sedan fick jag reda på att ricinolja skulle göra så att håret växte snabbare.
En del säger 4 cm i månaden och en del säger 5cm.
Jag började googla runder och ganska snabbt såg jag hundratals tjejer som lagt ut före och efter bilder.
Och ja jag blev ju självklart jättesugen och hittade en online butik som sålde ricinoljan och så beställde jag 3 flaskor.

Jag har ju tappat så mycket hår när jag ammat min son och sedan har jag ju klippt mig till page .. Men självklart saknar jag mitt långa hår så om det finns något sätt att få det till att växa snabbare så är jag ju inte sen på att prova det !

Min son sover middag nu, så jag tänkte faktiskt ta en före bild på hur långt mitt hår är nu och sedan ska jag klibba in mitt hår med den här trögflytande oljan som det sägs att den är.

Sen ska jag fotografera mitt hår igen om en månad så är det upp till mig och dig att bedöma om mitt hår blivit längre eller inte.

Det här ska man tydligen göra två till tre gånger i veckan och låta verka upp mot en timme. Varje gång.
Har läst att man inte skulle tvätta bort det med balsam men vissa säger att det går hur bra som helst med balsam också .. Antar det e lite upp till var och en .. Jag tänker tvätta bort det med shampoo tills det e helt borta sedan tänker jag ta balsam ..
Så får vi se om jag upptäcker nackdelar eller fördelar..:)


Jag ser fram emot att se resultat och om det görs vilket jag hoppas på
Så kommer detta bli en sann favorit i mitt badrumskåp!*'
Utan tvekan...


Lägger upp bilder sen och berättar hur jag gjorde..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0