★ Rökare luktar så äckligt!!

Varje dag när jag har öppet fönster så luktar det periodvis ciggarettrök rakt in i rummet det luktar så vannsinigt äckligt,,.. usch usch och usch det luktar ungefär som om någon varit i samma rum och rökt .. faKTISKT jag överdriver inte.. det e helt sjukt att det kan lukta så grymt.. ibland har jag funderat på om det är någon som röker ut ur sitt fönster... eftersom det luktar så äckligt mycket..
JA jag måste få klaga lite eftersom min sambo bara tyger jag maler...
då e det perfekt att skriva av sig lite här ..

Annars har inte mkt hänt .. konstigt väder som vanligt denna sommar.. "sommar" men vad kan man förvänta sig med denna klimatförändringen .. det är så här det kommer se ut så länge ingen gör någonting... Och änsålänge gör ju ingen ingenting..
Eller ja i väldigt slö fart gör dom något iaf.. Man har väl börjat se en och annan parkering för just elbilar osv men ändå det känns inte tillräckligt markearande dom skulle vara hårdare på saken och skrotat varända bensindrivande bil och bara börjat sälja eldrivna.. Man läser varje dag om översvämningar här och var i hela världen tillochmed i städer i sverige som inte direkt är kända för att få översvämmningar.. Och oväder som slår ner hus , träd och bilar i sin väg.. Inte för så länge sedan hade tillochmed en flytdocka rubbats över ngra mil och tillochmed upp på land... Och allt beror på klimatet som vi har fördarvat väldigt snabbt skulle jag vilja säga för tänk så "liten" tid ex bilen har funnits och tänk så snabbt det har gått att förinta naturen.. Det är bara att invänta naturkastrofer efter katastofer nu..

Känns som jag lever in mig lite väl mycket i detta nu men det e en sak jag kan bli ganska upprörd över ..
Jag tycker vi människor är alldeles för bekväma med hur vi lever.. Visserligen är jag glad över att dinusarioer är utdöda och sådana gigantiska fåglar som flög runder överallt jag menar tänk å vara som myror...

Men tänk på alla andra djurarter som dör ut på grund av hur vi förgör naturen med en massa tvättmedel som rinner ut här och var somn ingen egentligen bryr sig om visst att alla tycker det e "hemskt" men det görs inget ändå vi bara lever typ som all olja som ständigt rapporteras på tv.. Om ankor fiskar och gud vet allt som dör för att dom fått i sig möget som vi gång på gång spiller ut..

 Gud jag kan spinna på hur länge som helst om detta ...
Men men om vi ska återgå till att jag faktiskt började om det roliga sommarvädret..
Det e mysigt när det regnar om man har någon att kela med är min slutsats det e inte speciellt kul att sitta hemma en hel helg utan sambon och vara instängd när det regnar .. not fun..



Och på tal om annat så älskar jag serien "dokumentär mord"  Som går varje söndag..-
Och ikväll handlade det oom ett mord som verkade väldigt ouppklarat.. verkligen hemskt .. det var en tjej som var ca 20 år som hade hittats död i sin bil.
Först satte dom dit en kille i 15 år som sedan visar sig vara oskyldig eftersom polisen slarvat som vanligt och sedan tror dom att dom har tre andra och sätter dit dom men dom e inte helt hundra ändå...
Usch vilka hemska människor det finns som får för sig att bara mörda sådär... 
Hon hade verkligen inga ovänner eeller dispyter med någon/Några därför var fallet väldigt svårt att ens försöka lösa..
Jag kan verkligen inte förstå hur man bara kan mörda någon.. Det är okej aatt hata folk det tycker jag för man kan inte älska alla det går fan bara inte,,,!!! men att mörda .. det e inte friskt.. dom borde bli avlivade med det samma!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0