★ Enchiladas ★

Enchiladas - krämig köttfärsröra med sting kommer att göra succé. Räkna med många repriser.

Ingredienser

2 port

200 g nötfärs
Arla smör
salt och svartpeppar
2 dl Arla Köket crème fraiche paprika&chili
4 medelstora tortillas
2 dl Arla Köket riven ost gratäng


Enchiladas

Gör så här

Sätt ugnen på grill. Bryn färsen i smör i en stekpanna. Salta och peppra. Rör i 1 dl crème fraiche och låt det koka ca 1 min. Bred ut färsröran på bröden och rulla ihop. Lägg dem på en ugnssäkert fat. Strö över osten och gratinera i övre delen av ugnen 2-3 min. Servera med resten av crème fraiche, lökringar och sallad.




Idag ska det lagas Enchiladas som ni ser på bilden!
Det har jag aldrig tidigare ätit och min sambo har tjatat på mig i snart en vecka att jag ska ta och fixa de till honom!
Så då får jag väl ta och fixa det hihi:D
Så blir han väl glad när han vaknar (Han har jobbat natten)

Han säger  att det är skitgott och det låter ganska gott med  faktiskt!
Så nu försvinner jag ut i köket tjingeling rockring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0